PDA

View Full Version : servers down?



DevilDog
05-08-2013, 09:03 AM
Are the servers unavailable for anyone else,

JustinM19
05-08-2013, 09:03 AM
Are the servers unavailable for anyone else,

Not up on Xbox I beleive we have a crash on our hands.

Blaise
05-08-2013, 09:03 AM
yea its down for me too

JustinM19
05-08-2013, 09:03 AM
Are the servers unavailable for anyone else,

Edit: Double post.

Elric1
05-08-2013, 09:04 AM
it's that new patch they gave us an hour warning and that's it earlier.. should have count down the silly Shtakos....

mbergeron
05-08-2013, 09:04 AM
It is the new patch not a crash.

Thomas1975
05-08-2013, 09:04 AM
Yep! Down again.

Altered Ruin
05-08-2013, 09:04 AM
Yeah its a patch about 1 hour downtime.
cant quote but here is the post to confirm it


Server Update: May 8th 9:00AM PT - NA PC, PS3 & Xbox 360

We are applying patch 1.014 to our NA PC, Xbox 360 & PS3 servers. We expect 1 hour of downtime.

Server Update:
Date: May 8th, 2013
Time: 9:00AM PT
Duration: 1 hour

Patch Notes:
Patch 1.014 details here: http://forums.defiance.com/showthrea...al-Patch-Notes

Cyripax NeoPrime
05-08-2013, 09:05 AM
They announced it would be down for one hour for maintenance

General Sideboob
05-08-2013, 09:05 AM
I must have logged on just after the warning. I was in the middle of a co op mission. Thanks a lot. :(

JagerMyk
05-08-2013, 09:07 AM
Are the servers unavailable for anyone else,
yah but I guess they had it planned, but it didnt give a warning across the screne like all the system crap that goes across the scene that the newbies need to know

DevilDog
05-08-2013, 09:07 AM
Checked the server forums before I posted and the last thing I saw was for the eu patch, but I suppose it might have been posted before that so I didnt see it

Thomas1975
05-08-2013, 09:07 AM
I must have logged on just after the warning. I was in the middle of a co op mission. Thanks a lot. :(

Funny i was on for some time now and never got the warning myself.

Gruug
05-08-2013, 09:07 AM
According to this post:

http://forums.defiance.com/showthread.php?62610-Server-Update-May-8th-6-00PM-PT-(1AM-GMT-3AM-Paris)-EU-PC-PS3-amp-Xbox-360&p=562610#post562610

The update is not happening now. I vote "crash".

Thomas1975
05-08-2013, 09:09 AM
According to this post:

http://forums.defiance.com/showthread.php?62610-Server-Update-May-8th-6-00PM-PT-(1AM-GMT-3AM-Paris)-EU-PC-PS3-amp-Xbox-360&p=562610#post562610

The update is not happening now. I vote "crash".

I just looked at it your right. That update should have been in.

morphman
05-08-2013, 09:11 AM
Yeah they are down and the only way to tell they are coming down is to check the server status, no other warning in game or otherwise and at a great time when the mega bug was coming out of the ground then boom no game, gotta love it!!!

SeDiouS
05-08-2013, 09:12 AM
well atleast we will be getting the update along side of PC and Xbox this time

YardieGamer
05-08-2013, 09:15 AM
yea they only gave an hour warning it didn't do the count down

SeDiouS
05-08-2013, 09:16 AM
I just looked at it your right. That update should have been in.

just to let u know that is for the EU servers if it talks about NA servers then there speaking to us

RegularX
05-08-2013, 09:19 AM
Well it is 9AM PST now, so I wouldn't expect the servers for another 45 minutes or so.

Thomas1975
05-08-2013, 09:19 AM
just to let u know that is for the EU servers if it talks about NA servers then there speaking to us

I just meant that the update listed on the post. But looks like some people got warnings but not all...

SeDiouS
05-08-2013, 09:21 AM
i hope so lol

SeDiouS
05-08-2013, 09:22 AM
I just meant that the update listed on the post. But looks like some people got warnings but not all...

well i c now that is crappy

Red Dot
05-08-2013, 09:23 AM
This post

http://forums.defiance.com/showthread.php?62609-Server-Update-May-8th-9-00AM-PT-NA-PC-PS3-amp-Xbox-360

Was from yesterday. I saw it last night. Clearly more than just one hours warning.

SeDiouS
05-08-2013, 09:24 AM
i think its funny tho that ppl on my friends list keep sending me messages about a server crash and i have to keep telling them to check the server page first before they go all crazy lol

Thomas1975
05-08-2013, 09:28 AM
i think its funny tho that ppl on my friends list keep sending me messages about a server crash and i have to keep telling them to check the server page first before they go all crazy lol

Servers do have a mind of there own. Trust me in a Networking class my Server crashed 2 Hours before my Final. Ever have to build a new server in less then 2 hours? by the way got an A in the class...lmao

JagerMyk
05-08-2013, 09:34 AM
Servers do have a mind of there own. Trust me in a Networking class my Server crashed 2 Hours before my Final. Ever have to build a new server in less then 2 hours? by the way got an A in the class...lmao
ouch. ouch muthafkn OUCH!! an wow, Standing O for you my friend...just reading that made my heart drop, did they do that on purpose?

SeDiouS
05-08-2013, 09:35 AM
that sounds like a bad dream id freak out if that happened

Thomas1975
05-08-2013, 09:40 AM
ouch. ouch muthafkn OUCH!! an wow, Standing O for you my friend...just reading that made my heart drop, did they do that on purpose?

Nope server just locked up. Nothing I could do but to rebuild it. But the servers on here are much bigger and better then the ones we had. That is why I dont get to mad when the server goes out, it happens. Computers no matter how good you are have a mind of their own (sometimes an evil mind)! lmao

Thomas1975
05-08-2013, 09:40 AM
that sounds like a bad dream id freak out if that happened
It was! lol

Hypocrite
05-08-2013, 10:00 AM
I got an in game warning, but it said 8AM PST not 9AMPST. Bastards

HackSawz
05-08-2013, 10:02 AM
Sucks that they have to keep taking the servers down during prime time...four times in the past week and a half is too much!!!

JagerMyk
05-08-2013, 10:09 AM
I didnt see anything last night, an didnt check the forums before I went to sleep but yah there wasn't any system countdown, but there was a system go to co op in the middle of my screen an then went off line...

Steve67
05-08-2013, 10:12 AM
We got a 15 min notice in game but they didn't do it until 45 mins later and they say just an hour. We will see

Nepharius
05-08-2013, 10:13 AM
Post in server updates since yesterday. Patches for 1 hour in the morning... PST or mid day EST... get a job and this wont affect you! Prime time my *****. 4 patches in 1 week? Wow you must be new to MMOs on release. I remember a week straight where UO servers would be down from 5 to 7 EST... and that was after their 4th expansion.

grassman
05-08-2013, 10:18 AM
time to get baked and hope they may have fixed at least the sound and hoping freight comes back so i can finish my pvp pursuits get me to 3k ego today :D not overly a fan of playing the game without sound . and btw were all ark hunters why the hell do people keep making clans and characters called ark hunters united or ark salvagers or call them selves defiance or defiant kids lol super original names brosef lol ... tellin everyone to get a job while he here posting . livefrom mommas basement

Nepharius
05-08-2013, 10:27 AM
time to get baked and hope they may have fixed at least the sound and hoping freight comes back so i can finish my pvp pursuits get me to 3k ego today :D not overly a fan of playing the game without sound . and btw were all ark hunters why the hell do people keep making clans and characters called ark hunters united or ark salvagers or call them selves defiance or defiant kids lol super original names brosef lol ... tellin everyone to get a job while he here posting . livefrom mommas basement

Lol live from lunch at work.. and seeing as I didn't make the clan but the name fits. We are ark hunters, hunting arks, in an ark hunting game,. Besides no basements in my town. We go to the beach when there's a hurricane or tornado. Not hunker down crap our pants and cry.

But u can be mad brosef? Jersey shore for life right?